Saturday, February 7, 2015

Wisconsin

Woensdag vertrok ik met Vic naar Madison, de hoofdstad van Wisconsin. De vlucht duurde 2 uur en die hebben we lezend doorgebracht.

Dane County Regional Airport is een klein vliegveld met maar een paar gates. We stonden zo buiten en namen een taxi naar ons downtown hotel.

Behalve een hotel was dit ook een studentenhub. Er waren een aantal restaurants, een koffieshop, bowlingbanen, een bar, een grote open haard en heel veel tafeltjes waaraan studenten zaten te werken, te lezen of te praten.

Vic wilde naar State Street om te eten en dus doken we de kou in. Het was stervenskoud in Madison, zo'n -15. Ondanks mijn waarschuwingen dat het daar koud zou zijn, was hij niet voorbereid. Hij had geen handschoenen, geen sjaal of muts bij zich. Afijn. We aten lekker.

De volgende ochtend zou de informatiesessie om half 11 beginnen. Ik had gehoopt vooraf nog wat in Madison rond te lopen, maar ik kreeg Vic met moeite om 9 uur op. 

We aten een snel ontbijtje in de koffieshop en liepen toen naar de infosessie die ook in het hotel was. De meeste dingen wisten we al. Daarna kregen we een rondleiding over de campus door twee studenten. Erg interessant om daar rond te lopen. Veel oude gebouwen en ook een aantal zeer moderne. Madison ligt tussen twee meren in en het uitzicht over de stad zelf en het meer was prachtig.

De 'W' zie je overal. 


Oude gebouwen.

Vic steekt over en het Capitool zie je in de verte.

Daarna een snelle lunch en toen kregen we een housing tour. We bekeken een residence hall (verblijfsvertrekken van de studenten) van binnen, en zagen ook een voorbeeld van een kamer. 

Daarna was het klaar en Vic wilde terug naar State Street om in de grote universiteitswinkel een t-shirt te kopen. Hij kocht er twee en ik nam er ook een voor Maxine mee. 

Ik wilde graag nog even naar het Capitool lopen en daarna was hij bevroren. Even opwarmen in de Starbucks en daarna in de gratis bus naar het hotel. 


Hij wilde verder niets meer doen en het was ook te koud om zo even rond te lopen.

Ik vond Madison een enorm leuke stad en de campus is prachtig gelegen. De universiteit staat erg goed bekend. Nu aan Vic de keuze. Hij vond Madison ook leuk. Als hij hiervoor kiest zal hij de enige zijn van zijn school die hierheen gaat. Bij CSU zal hij velen kennen. Hij vindt het moeilijk zover weg te gaan. Hij praat er weinig over, heeft ook nog even de tijd. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden!

1 comment:

  1. Madison lijkt mij ook erg leuk. Wel heel ver weg en ik merk aan Saskia dat ze vrij dichtbij studeren toch wel erg fijn vindt

    ReplyDelete