Tuesday, January 24, 2017

Het begin van 2017

De januarimaand is niet echt mijn maand. Nog zo lang voor het lente wordt...

2017 begon koud. Wel is het dan mooi buiten, als ik om 7 uur met Mia een rondje buurt doe.

De kinderen begonnen aan het tweede semester op school, voor Ruben zijn laatste op de high school.. Pien verruilde haar natuurkundeklas voor eenzelfde klas op een hoger nivo. Ze scoorde 100% op haar examen en maakte onder de les haar huiswerk voor een andere klas. Niet echt de bedoeling.

Vic was gelukkig nog een paar weken thuis. Zolangzamerhand verdwenen er steeds meer studenten terug naar school en de laatste paar dagen verveelde hij zich wel wat. Wel ging hij een paar dagen skiën. Daarna tijd om weer naar school te gaan en hij had er ook wel weer zin in.

Pien en ik namen een schilderles, in het kader van 'have more fun', haha. Leuk, zo met z'n tweeën en de schilderijen zijn nog best wat geworden. Toch?

In januari hebben we 2 verjaardagen. Maxine werd 15 jaar geleden bijna op de verjaardag van haar vader geboren. We namen haar destijds op Leen's verjaardag mee uit het ziekenhuis. 
Dit jaar vierden we haar verjaardag in de bergen. Ze nam een vriendin mee en de dames hadden het erg gezellig. Terwijl Leen en ik op zaterdagochtend  even 2 uurtjes gingen skiën, bakten de dames een verjaardagstaart. 's-Middags wilden ze sleeën en winkelen en 's-avonds uit eten.

Het heeft enorm gesneeuwd in de bergen en het sneeuwt nog steeds. Ons huis staat half in de sneeuw en er hangen enorme ijspegels aan het dak.

Op hun 15e mogen tieners in de VS met rijlessen beginnen. Dat gebeurt gewoon in de eigen auto met les van een ouder. Geen dubbele pedalen dus. Op haar 16e doet ze dan rij-examen en dan mag ze alleen.  Het rij-examen duurt ongeveer 10 minuten... Voor die rijlessen door een ouder moet wel een 'permit'  opgehaald worden en ik haalde haar maandag wat vroeger uit school en we reden naar het Department of Motor Vehicles. Na een uurtje had ze dan eindelijk de begeerde papieren! Ik heb de buren alvast gewaarschuwd...

En vandaag dan Leen's verjaardag. Hij ging gewoon werken en vanavond gaan we even met z'n 2-en uit eten. De kinders hebben teveel huiswerk...

2 comments:

  1. Kunnen jongeren in Amerika dan niet bij een bedrijf rijlessen halen? En een theorieexamen, hoort dat er wel bij?
    Nog gefeliciteerd met de jarige jobben.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om te zien hoe jullie leven er daar uit ziet!

    Zou je misschien tijd en zin hebben om mee te doen aan een interview voor Expat Mama's? Op deze blog publiceer ik interviews met Nederlandse vrouwen over hun leven in het buitenland. Jouw verhaal zou daar prachtig bij passen!

    Als je wilt meedoen mail ik je graag de vragen.

    Je kunt me bereiken op nicoleorriens(apestaartje)gmail.com of via expatmam.com

    ReplyDelete