Thursday, December 12, 2013

San Diego!

We haalden oma zondagavond van het vliegveld en lieten haar de volgende dag direct alleen met de kinderen en de dieren. Allerlei dingen nog even geregeld en maandagmiddag vertrokken we naar San Diego.

Leen heeft daar een conferentie en ik ga deze keer gezellig mee. Even uit die diepvrieskou hier.

Alles gaat voorspoedig en het kleine vliegveld van San Diego ligt vlakbij het centrum. Binnen het kwartier staan we bij ons hotel.

Zodra ik wakker word trek ik de gordijnen open en jawel hoor, daar is de zee weer! En de palmbomen, de zon en de warmte. Heerlijk. Leen's conferentie is elders in het hotel en als hij weg is maak ik me ook klaar om te vertrekken. 

Eerst eet ik nog even een ontbijtje beneden en informeer hoe ik gebruik kan maken van de leuke rode trolley die voor de deur stopt. Ik koop een dagpas daarvoor en ga als eerste naar Old Town. Hier begon de stad in de 1800's. Het is een openluchtmuseum; sommige panden zijn nu musea, andere zijn winkeltjes en restaurantjes geworden. Ik slenter er rond, lekker in het zonnetje. 

Ik koop alleen een kerstboomhanger, want ik heb net van oma gehoord dat onze kerstboom met donderend geraas omgevallen is. Daarbij zijn wel wat ballen gesneuveld. Nee he. Waarschijnlijk wilde Bitty in de boom klimmen.

Bij een leuk Mexicaans restaurantje eet ik lunch, gewoon buiten, in m'n t-shirtje. Ik doe het echt een stuk beter in warm weer, haha.

Daarna neem ik de trolley terug richting hotel, maar stap een paar haltes eerder uit, bij Seaport Village. Dit is nagebouwd als een klein, English strandplaatsje. Het ziet er allemaal erg gezellig uit. Ik loop een stuk over de Embarcadero, de waterkant, naar de USS Midway, een vliegdekschip. Wat een joekel, zeg! Ik blijf even staan kijken en besluit langs het water helemaal terug naar het hotel te lopen. Als ik er bijna ben, is er een klein parkje aan het water, waar veel gevliegerd wordt. Mensen liggen gezellig in het gras en dat doe ik dus ook maar even. Zalig hoor!

Terug in het hotel is Leen ook al gauw boven en maken we ons klaar om naar de receptie te gaan. Daar zie ik Debra, die ook met haar man mee is. Dat wist ik niet en ze had vandaag de kamer gebeld, maar ik was al weg. We besluiten direct morgen iets samen te doen.

Na de receptie gaan we met een aantal mensen uit eten en daarna moet Leen nog wat werken aan zijn presentatie voor de volgende dag.

De volgende ochtend haal ik gauw een ontbijtje en dan zie ik Debra al in de lobby. Zij heeft een huurauto en  we rijden over de Coronado Bridge naar Coronado Island, wat eigenlijk een isthmus is. Een groot gedeelte van dit eiland is militair terrein en omdat we zo zitten te kletsen rijden we ineens de basis op. We leggen uit dat we naar het strand willen en de vriendelijke militair wijst ons in de juiste richting. We rijden helemaal door tot de weg stopt. Vanaf hier is het onbewoonbaar gebied, we zien niet ver hiervandaan Tijuana, Mexico liggen. 

Op het strand was het echt heerlijk! Eindelijk weer met de voetjes in de oceaan! Een heel stuk lopen we over het strand. We zijn zo dicht bij Tijuana, dat we het stadium waar de stierengevechten worden gehouden duidelijk kunnen zien. 

We stoppen bij het Hotel del Coronado, een oud houten hotel, waar diverse presidenten ooit logeerden en waar ook de film 'Some like it hot' met Marilyn Monroe in '58 werd opgenomen. Het ligt dan ook schitterend pal aan het strand.

Inmiddels is het tijd voor lunch en we rijden terug naar San Diego, naar Balboa Park. Hier lunchen we in de Japanse tuin en kijken dan wat rond. De San Diego Zoo is hier en allerlei musea, die allemaal in Spaanse stijl zijn gebouwd. 

Mijn voeten hebben inmiddels blaren en ook Debra heeft het wel gehad en net voordat de mannen klaar zijn lopen we het hotel weer binnen. 

Leen is nog helemaal niet buiten geweest en wil graag langs het water lopen. We lopen naar Seaport Village en eten daar buiten bij een Grieks restaurantje. Heerlijk dat dat zo kan buiten.

En dan alweer de laatste dag. Ik koop weer een ontbijtje en check uit. De koffer kan ik in het hotel laten staan en ik loop het Gaslamp Quarter in, een paar straten met allemaal winkeltjes, bars en restaurantjes. Ik koop nog een t-shirtje voor Maxine en ga dan lekker op een bankje zitten lezen. Om 12 uur is Leen ook klaar en we lopen voor een laatste lunch naar Seaport Village en eten ons broodje buiten op het gras op.

Nu wordt het echt tijd voor een taxi en veel te snel hangen we alweer boven San Diego, op weg naar Denver. 

3 comments:

  1. Wat lekker dat je meeging met Leen. Lekker even een paar daagjes naar wat mooier weer! Kan me voorstellen dat je daar wel zin in had. Is het erg koud bij jullie?
    Hopelijk valt de schade aan de kerstboom (en versieringen) mee. Nou ja, heb je weer wat te doen iig.;)
    Fijn weekend

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie foto's zeg. Dank dat we even mee mochten genieten.

    ReplyDelete
  3. Heerlijk zo even weg zonder de kinderen en moet goede oppas thuis.

    ReplyDelete