Wednesday, December 31, 2014

Familietijd

Vorig jaar was mijn schoonzus hier met haar gezin en dit jaar is mijn eigen zus er met haar gezin.

De dynamiek is heel anders met twee kleine kinderen erbij. 's-Ochtends wakker worden en het geklets van de kinderen horen die al aan hun ontbijtje zitten. Struikelend over auto's de trap af, want de trap is een parkeerplaats. Op tafel staan de vliegtuigen geparkeerd. Om de voordeur te bereiken waden we ons door skibroekjes en -laarsjes, wantjes en sjaals. In de achtertuin staat een sneeuwpop en in de voortuin is een igloo gebouwd. De sleetjes zijn volop in gebruik. 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gezelligheid.

Mijn eigen 4 zijn ook allemaal thuis en daar geniet ik van. Lang zal dat niet meer duren, want Steven is druk bezig met de formaliteiten voor zijn baan af te wikkelen. Hij moet o.a. zijn groot rijbewijs - CDL - halen en heeft afgelopen week gestudeerd voor de theorie. Vanochtend deed hij het examen en in één keer geslaagd! Nu moet hij nog minstens 40 rij-uren maken voordat hij het praktijkexamen kan doen. Ook maakt hij van zijn tijd hier gebruik om naar de tandarts te gaan, zijn auto een grote beurt te laten geven en hij zal nog een drug test moeten doen. Hopenlijk kan hij dan ergens in januari aan zijn baan beginnen. Spannend!

Hij bezoekt ook wat high school vrienden en dat doen de andere drie ook - vrienden bezoeken. Er wordt over en weer gelogeerd en op een avond zaten wij dan weer eens met 8 kinderen aan tafel. Gezellig. 

Minder gezellig is dat Mia in deze hectische tijden besloot daar nog een schepje bovenop te doen. Zij is aan de poeperij. Jawel. In de koudste nacht van het jaar (-27, I kid you not) stonden wij om half 2 en om half 5 met haar in de tuin. Vandaag ging het goed en ik hoop op een betere nacht. Het is dat ze zo schattig is...

Nu dan de laatste avond van 2014. Ik pas op Lynn, want de anderen zijn naar een Avalanche wedstrijd. Zij lustte nog wel een koekje ('ik heef honger') en versierde mijn keukenkastjes met slingertjes... Ook heeft zij een kadootje gemaakt voor mij en dat heeft ze op mijn bed gelegd.  Bij het derde Jip en Janneke verhaaltje sukkelde zij in slaap...

Gelukkig 2015!

2 comments:

  1. Gezellig zo met zijn allen, ik heb via Facebook meegenoten. Het zal wel weer stil zijn nu!

    ReplyDelete