Saturday, April 1, 2017

Zielige poes en de voorjaarsvakantie

Onze rode kater, Bitty, kwam op een dag binnen met wat wondjes en bloed. Niet heel erg. Nu liep er al weken een grote grijze poes om het huis, tot grote irritatie van Bitty. Het leek erop dat de heren elkaar eens goed te grazen hadden genomen. Bitty verdween naar de basement om zijn wonden te likken. Ik hield hem goed in de gaten, hij leek niets ernstigs te hebben, maar was ook niet zijn altijd opgewekte zelf. Omdat hij toch zijn jaarlijkse prikken moest, nam ik hem mee naar de dierenarts. 
De dierenarts constateerde vele kleine wondjes die allemaal goed aan het helen waren. Een gezonde poes dus. 
Een paar dagen later kom ik op een middag thuis en hij had een enorm dikke poot. Hij blies toen ik hem wilde aaien. Ik kon direct bij de dierenarts terecht, die een infectie constateerde en dat onder narcose wilde schoonmaken. Twee uur later kon ik hem weer ophalen. Volgens de dierenarts was het een coyote-beet! Gatsie. Die beesten lopen hier vrij rond en ik zie ze regelmatig in de tuin. Poezen kunnen hier eigenlijk niet naar buiten en Mia is dan ook nooit alleen in de tuin. Maar Bitty is gewend aan buiten zijn en hou dan een kat maar eens binnen. Afijn. Bitty had twee grote antibiotica spuiten gehad en zijn billetje was kaalgeschoren. Hij voelde zich direct al weer een stuk beter. Het was een crime hem 10 dagen binnen te houden....miauwen als een gek voor de tuindeur. 

Vic had voorjaarsvakantie en kwam een week naar huis. Gezellig! Hij ging skien en golfen en bezocht zijn vrienden die in Fort Collins studeren. Steven kwam ook een nachtje thuis slapen want hij had 2 dagen cursus in Denver. Voor 1 nachtje iedereen weer onder 1 dak, heerlijk!  
Als afsluiter gingen we nog even uit eten.

Daarna hadden de high schoolers een week vrij. Beiden vertrokken met vrienden naar de bergen. Ik ging een dag later en kwam net aan voordat de snelweg door de bergen werd gesloten vanwege het weer. Het sneeuwde lekker. 
Even wandelen met Mia toen het opklaarde.
Breckenridge.

En de skipistes:

Heerlijk weekje gehad.

Nu begint Ruben aan zijn laatste high schoolweken. We hebben een paar drukke maanden in het vooruitzicht met een hoop leuke dingen. Ik heb er zin in!

1 comment:

  1. Onze poezen komen nooit buiten. En dat vind ik een heel gerust gevoel.

    ReplyDelete