Sunday, June 16, 2013

De eerste echte vakantieweek en een weekend naar Vail

Zo dan! De eerste echte vakantieweek is achter de rug!

Maandag vertrok Oma Wil weer naar huis en Leen vloog naar Ohio vanwege een vergadering op dinsdagochtend. Ook Charlie, de logeerhond, werd die middag weer opgehaald. Maxine ging met een vriendin naar het zwembad en zo was het ineens rustig hier!

Niet voor lang natuurlijk. Maxine kwam thuis met het verzoek of Faith hier mocht blijven slapen? Natuurlijk, gezellig. Faith is een gezellig meisje en de dames vermaakten zich met filmpjes maken op hun I-touch. Jordan en Ruben kwamen er ook bij en ze gingen met z'n allen verstoppertje spelen in het donker. Aangezien dit met veel geren en vooral veel gegil van de dames gepaard ging heb ik er om half 11 maar een einde aan gemaakt. Sommige buren moeten tenslotte gewoon werken...

Faith ging de volgende dag weer naar huis en wij gingen voor het eerst dit jaar naar het pretpark, Elitch Gardens, in het centrum van Denver. We splitsten op en Maxine en ik gingen een paar rollercoasters doen. Na een stuk of 5 voel ik altijd al een beginnende hoofdpijn opkomen en dus besloten we naar het waterpark te gaan. Het was bloedheet die dag en in dat park was het dus ook behoorlijk druk. We deden een paar keer de lazy river en gingen daarna lunch halen. Nog een paar glijbanen, even in het zwembad, dobberen in de lazy river en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Maxine had 's-avonds een verjaardagsfeestje waar ze ook de hele avond met een groep meiden in het donker spelletjes deden, dus die was zwaar afgepeigerd toen ik haar om half 11 ophaalde....

Woensdag sliepen we eens lekker uit en las Maxine bijna de hele dag in deel 2 van de 'I am number four' serie. Ruben en Jordan zette ik op de trein naar downtown, waar ze gingen lunchen en souvenir-shoppen, haha.

Die avond was alweer Jordan's laatste hier en de heren zetten de tent op in de tuin. Snel hoor, zo'n weekje is zo voorbij. Ze hebben het volgens mij wel gezellig gehad en veel leuke dingen gedaan. De jongens zien elkaar ieder jaar voor een week in de zomervakantie, het ene jaar komt Jordan hier, het andere jaar gaat Ruben naar California voor een week. Leuk, dat ze het contact zo aanhouden en ze hebben het ook nog steeds leuk met z'n twee-en.

Die donderdag karden we dus maar weer eens naar het vliegveld en ik besloot ter plekke dat Jordan oud genoeg was om zelf de gate op de zoeken. Dat vond hij zelf ook wel, zo moeilijk is het tenslotte niet (er stond ook een rij tot uit de deur voor Southwest, dat vergemakkelijkte de beslissing wel, haha). We zwaaiden hem uit tot na de security en een paar minuten later texte hij al dat hij bij de gate zat. Mooi.

Ik gooide nog even de boodschappenkar vol bij de King Soopers, maakte gauw een toet, gooide het hele spul in de auto en vertrok naar het zwembad voor een bbq met de boy scouts.

Vrijdagavond had de dame weer een verjaardagsfeestje, deze keer met het thema: juwelen maken van lege blikjes. Ze had het erg leuk gehad.

Echt een lekkere zomerweek: feestjes, bbq, pretpark, middagdutjes, sleepovers, zwembad en zon!

Tja, en dan waren Leen en ik zaterdag alweer 23 jaar getrouwd...Ik had een hotel in Vail (in de bergen) geboekt. Vanwege hevige bosbranden niet al te ver hier vandaan, kreeg ik het wel wat op de zenuwen. Om nu de kinderen alleen te laten als ze moeten evacueren...dat gebeurde nl. ongeveer een uur rijden ten zuiden van hier en de wind en de hitte waren zeer ongunstig voor de brand. Gelukkig voor ons en vooral voor de mensen die direct met deze afschuwelijke brand, de grootste en meest verwoestende ooit in Colorado, te maken hebben, nam de wind wat af en zakte de temperatuur wat op vrijdag. Ook viel er gelukkig wat regen. Het gevaar was geweken (voor ons in ieder geval) en zaterdagmorgen reden we de bergen in naar Vail.

Om 1 uur waren we al bij het hotel en we besloten te proberen om alvast in te checken. Dat lukte gelukkig en even later liepen we Vail in. Vail is voor een groot gedeelte een resort town, helemaal op het skien gericht. Het doet wat Europees aan, met een klein centrumpje met allemaal winkeltjes en vnl. Zwitsers aandoende restaurantjes. We besloten te lunchen in een Gasthof en namen, uiteraard, de schnitzels met spatzle en rode kool! Da's lang geleden.

We namen de gondelberg naar boven op Vail Mountain en wandelden daar een uurtje.

Daarna terug naar het hotel, boek gepakt en naar het zwembad. Dat zwembad lag aan de Eagle River en er was ook nog een trouwerij gaande...dus genoeg te zien.

Toen het te koud werd maakten we ons klaar voor het avondeten. Zoeken hoefden we niet, want in het straatje van ons hotel was het Swiss Restaurant, waar ze kaasfondue hadden. Dat had Leen die middag al gezien en dat moest het worden. De Zwitserse koebellen hingen in het restaurant, de serveersters hadden echte dirndle-jurkjes aan, glas wijn erbij...happy anniversary!

De volgende ochtend ontbeten we op ons balkonnetje en lazen heerlijk in het zonnetje tot het tijd was om uit te checken.

Thuis was het allemaal prima gegaan: zus was uit logeren geweest en Ruben en Vic hadden een emmer golfballen leeggeslagen bij de plaatselijke sportclub. Ruben ging ook bij een vriend slapen en Vic kreeg 3 vrienden op bezoek. Mia was keurig uitgelaten en behalve een wat vol aanrecht (de vaatwasser is kennelijk nog steeds een mysterie voor de heren) zag het huis er keurig uit.

4 comments:

1. Gefeliciteerd met jullie 23-jarig huwelijksfeest! Ook fijn dat die brand geen (no pun intended) roet in het eten gooide. En de kinderen kunnen steeds meer alleen blijven, vinden wij ook plezierig.

ReplyDelete
  2. hallo mijn naam is manuela en ik ben zo nieuwsgierig hoe het is om in colorado te wonen. wij hebben meer dan 4 jaar in texas gewoond en omdat we niet veel aansluiting (vrienden)hadden en de kinderen graag terug wilde hebben we ons huis verkocht en nu ''wonen'' we weer in nederland .. maar we hebben spijt als haren op ons hoofd en terwijl al onze spullen en de auto op een boot hierheen komen weten wij niet meer wat te doen .. ook omdat 1 zoon in nederland wil blijven !! maar mijn man en ik en jongste zoon willen weer terug en om het een nieuwe uitdaging te maken dachten we aan colorado ... maar volgens mij bevalt het jullie heel goed. manuela@meilink.net www.meilink.net

3. Gek idee dat jullie al met de zomervakantie bezig zijn. AL duurt het hier ook niet lang meer hoor. Fré heeft aankomende week proefwerkweek. Dus iedere dag naar school voor 1 of 2 proefwerken. Verder geen lessen meer. En dan in julie nog wat losse aktiviteiten...excursie, sportdag, boeken inleveren..dat soort dingetjes. Op 12 juli begint haar vakantie dan ook officieel.
    Maar jullie eerste weekje was gezellig iig! Gezellig met al die verjaardagsfeestjes, logees enz.
    Ja ik zag het op Facebook...jullie ook 23 jaar getrouwd! Gezellig samen een weekendje weg:)En 's avonds lekker aan de kaasfondue ;) Vinden wij ook allemaal zo heerlijk. Schoonzusje neemt vaak kaasfondue mee als ze hier is uit Zwitserland.
    Fijn weekend hoor :)

ReplyDelete
  4. @Petra: nou, inderdaad, heel makkelijk inderdaad om niet steeds oppas te zoeken, hoewel we Maxine tot nu toe altijd wel bij een vriendinnetje onder brengen.
    @Manuela: wij wonen inmiddels al 18 jaar in de VS en het bevalt ons hier uitstekend. Drie van de kinderen zijn hier geboren en de oudste was 2 toen we hier kwamen, dus die zijn allemaal veramerikaanst, maar spreken wel goed NL. We nemen ze regelmatig mee naar NL. We missen de familie wel, speciaal als er bijzondere dingen zijn, waar ik dan weer niet bij ben, maar ook daar raak je aan gewend.
    @Harriet: nog eventjes dus voor jullie... Ja, die kaasfondue was heerlijk, was een heeeele tijd geleden voor ons.