Wednesday, September 18, 2013

De badkamertegels - de neverending story...

De badkamerverbouwing. Ja. Dat hebben we ook nog. 
Hoe gaat het daar eigenlijk mee, zeg?

Moeizaam, mensen. Heel moeizaam.

Ik had toch zulke leuke tegeltjes uitgezocht voor de vloer in de douche! Echt. Schetig.
Daarbij dan een bijpassende tegel voor de muren in de douche en de rest van de badkamer. Een plaaaaaaatje ging het worden.

Afijn. De badkamer wordt eruit gesloopt en de tegels arriveren. 
Verkeerde tegels. Voor het douchevloertje. Gadverkillekes. 

Maar he, kan gebeuren. Nieuwe tegels worden besteld. Moeten helaas uit Californie komen, dus duurt een week. Welja.

De andere tegels zijn wel goed en ze leggen die alvast in de rest van de badkamer. De badkamerkastjes komen erin. Allemaal goed.

Na een week arriveren de douchevloertegeltjes. Weer de verkeerde! Nu zijn we behoorlijk ... eh....ontstemd. Uiteindelijk blijkt dat de tegels, die ik had uitgezocht, niet meer geleverd worden. 

Nou, dat is lekker dan. 

Omdat de andere tegels al in de badkamer liggen, moeten we een douchevloertegel hebben die daarbij past. 

Ik zoek een tegel uit en we wachten weer een week.

Maar dan! Dan zijn de tegels er! Tegelen! Nu!

De tegelmannen zijn echter aan een andere klus bezig en na nog weer 2 dagen waarin niets gebeurd, komen ze - 3 man sterk - op zaterdag. Eindelijk!

Het wordt mooi, het wordt mooi!

Ja. Einde verhaal, dacht u, he?

Nee, joh. Zo gemakkelijk gaat dat niet bij ons.

Na een paar uur tegelen, komt de oppertegelaar naar ons toe. 

'Not enough tile,' meldt hij, 'do you have more?'

Waaat? Hoezo, niet genoeg? Ja, hij komt een tegeltje of zes tekort...

Welke gek heeft dit berekend? Juist. Leen. Ik ontplof uiteraard zo ongeveer en bijt hem toe dat hij dit maar verder moet regelen en storm het huis uit. Ik moet er even tussenuit en rijd vloekerdevloek naar een ijsbaan waar ik  nog nooit ben geweest en waar ik briesend (ik rijd verkeerd natuurlijk) halverwege de eerste periode aan kom.

Maar je kunt niet boos blijven en laten we wel wezen, er zijn ergere dingen in de wereld dan mijn douchevloertje.

Na nog wat getob op de terugweg (deze ijsbaan ligt in een kantorenpark en ik rijd weer verkeerd) kom ik thuis aan, waar Leen heel schuldig kijkt. Ik schiet half in de lach en hij roept dat ie blij is dat ik het zo oppak, want hij voelt zich kl@te...

Vrijdag komen er weer tegeltjes....


4 comments:

  1. Mooi!! Kost even wat tijd en ergernis, maar dan heb je ook wat!

    Dikke kus en succes nog even,
    Linda

    ReplyDelete
  2. Terwijl ik aan het lezen was dat ze alvast maar begonnen waren met tegelen, dacht ik: Oh nee hè....ik voelde hem al aankomen zeg maar ;)
    Wat een gedoe zeg! Hopelijk dat de rest van de tegeltjes goed zijn en het dan eindelijk af is en mooi is geworden.
    Ik zou er ook gek van worden hoor. Bah.

    ReplyDelete
  3. Dan heb je het hier in Nederland toch al met al een stuk makkelijker natuurlijk! Je kunt echt gek worden van zo'n verbouwing. Wijzelf hebben het in eigen hand gehouden, zelf de tegels uitgezocht en geplaatst en dergelijke.. dat scheelt toch weer behoorlijk.

    ReplyDelete
  4. Het lijkt erop dat je krijgt veel problemen het invullen van uw badkamer renovatie. Ik heb medelijden met die. Eigenlijk is de badkamer renovatie is een geweldige manier om een moderne en functionele badkamer. Uw tegels zijn ook mooiere. Een paar dagen geleden heb ik voltooide renovatie van badkamers in mijn huis en kreeg de service van een plaatselijk befaamd bedrijf genaamd Badkamer Vakmanen ik heb een mooie gewenste badkamer kreeg heel gemakkelijk binnen de kortst mogelijke tijd. Dus ik denk dat je krijgt dat perfect gedaan

    ReplyDelete