Saturday, August 17, 2013

Nog een beugel en.....school!

We hadden nog even een drukke voorschoolse week, zeg.

Allereerst kwam Michael Jackson even langs. 
Michael onze pianostemmer, that is. 
Mr. Jackson was in het geheel niet tevreden over de baby grand en drukte mij op het hart hem vaker te bellen. Na ruim een uur pingelen was de piano weer getuned. En nu bijhouden...

Ik nam Maxine mee voor een evaluatie bij de orthodontist. En wat Leen al zei bij haar geboorte werd hier bevestigd: het arme kind heeft geen kin... Een 'skeletal discrepancy' heet dat. Voor een perfect resultaat is een kaakoperatie het beste. Slik.
Wij gaan echter voor een redelijk tot goed resultaat, wat inhoudt dat ze maar liefst bijna 3 jaar een beugel moet, met daarna levenslang een 'retainer', een soort bitje. Over een maand of 6 worden er metalen staafjes in haar mond geplaatst die ervoor moeten zorgen dat de bovenkaak naar achteren en de onderkant naar voren wordt getrokken. Geen feestje dus. 
De beugel kon 2 dagen later al geplaatst worden.
Ze heeft vrij veel last en eet alleen soepjes, yoghurt en smoothies...


Beide jongens moesten zich op school melden om de administratieve meuk af te werken en Vic had een aantal activiteiten voor/met zijn schoolclub Excalibur.

Zelf heb ik mij 2 dagen uit de naad gewerkt in de school store op Maxine's school. Toen beide jongens dus vandaag naar de Office Depot wilden voor schoolspullen heb ik ze met Leen gestuurd...kon geen schoolspullen meer zien.

Ze zijn lekker bezig geweest hun zooi in orde te brengen en Pientje is helemaal klaar voor Middle School! Ze was vrijdag al geweest voor een halve dag en het leek haar wel leuk allemaal.

Ook Ruben is al een halve dag geweest en ook dat ging goed. Maandag dus de echte start.

En ... Geloof het of niet.... Ruben legde vanochtend de laatste hand aan zijn wiskunde...na stevig aandringen van mij. Dat wel. Nu zijn boek nog.

Vic gaat morgen niet mee naar Fort Collins.
Hij gaat zijn boek lezen en zijn wiskunde doen.
Tja.

2 comments:

  1. Ojee wat een beugelleed. Ben zo blij dat we hier ervan af zijn al klaagde zoonlief juist dat hij het idee had dat zijn ene tand weer wat scheef ging staan. Bij hem twijfelde ik al of die laatste beugel er al uit kon. Maar ja bij iedere verhuizing een nwe orthodonist, allemaal met eigen theorieen, dus.... Succes met/voor Maxime. Hier is school weer begonnen. Wat een rust!

    ReplyDelete
  2. Jee, dat hij na stevig aandringen iets gedaan kreeg. Ik ben helemaal gestresst over Ssakia's Duits en zij lijkt niet aangedaan, zucht. Nog twee weken hier en dan begint zij aan haar laatste jaar. Ik dacht altijd dat ik dan helemaal verdrietig en nostalgisch zou zijn, maar nee, het is een lief kind, maar duidelijk klaar om naar college te gaan :)

    ReplyDelete