Saturday, July 25, 2015

De weg naar Hana - dag 1

Zondagochtend checkten we uit - dag leuk plekje - en begonnen aan dé roadtrip op Maui: the road to Hana. Hana zelf is een plaatsje van niks, de weg erheen is waar het omgaat. Een nauwe, heel bochtige weg, hoog door de bergen, vlak langs de kust met vele eenbaansbruggetjes en vele 'attracties'.

Eerste stop was Pai'a, een hippie-achtig dorpje waar we een picnic-lunch kochten.

We hadden een app gedownload die ons vertelde wat er onderweg te zien was. Sommige dingen reden we voorbij, bij anderen keken we even en bij een paar stopten we langer voor een wandeling.

Eerste stop waren de Twin Falls. Deze kant van Maui is de regenkant en dus bevonden we ons nu in het tropisch regenwoud. We hadden een mooie wandeling naar de watervallen - muggen! - en waadden door heupdiep water om net voor de waterval te staan.

Daarna een stop om een wandeling te maken door een soort van natuurlijke botanische tuin. De prachtigste planten groeiden daar gewoon in het wild.

We stopten nog even bij een gehuchtje dat op een schiereilandje lag en in '46 door een tsunami weggevaagd was. Alleen het eenwenoude kerkje bleef staan. 

Daarna weer verder naar Hana.

Laatste stop voor Hana was in het Waianapanapa State Park. Hier liepen we naar de blowhole, maar die leek niet op die van de dag ervoor. We bezochten de grot waar zich ooit een Hawaaiaanse prinses had verstopt, liepen door een lavatunnel en koelden even af in zee bij het zwarte strand.

We reden door Hana, een klein plaatsje, en vonden ons huisje al snel. Het was een idyllisch huisje met bananen- en mangobomen rondom. Wel weer muggen dus de horren bleven hermetisch dicht. 

Maxine had oorpijn en Ruben had geen zin meer, dus liepen Leen en ik nog even met z'n tweeën naar de overkant. Daar was de Venus pool, een kleine inham, waar van de rotsen in zee werd gesprongen. Leen wilde wel even.

Nou, mij niet gezien, ik maak liever foto's.

1 comment:

  1. Jeetje dat springen van de rotsen hoeft voor mij ook niet. Mooi daar met die begroeíng enzo. Prachtig die bloemen. Alleen die muggen. Vreeeeselijk vind ik dat. Wat naar Maxine oorpijn had. Van het zwemmen? Ik heb altijd een kuur bij me voor als Jasper of Fré oorontsteking krijgen op vakantie.

    ReplyDelete