Thursday, October 31, 2013

Naar New York - dag 1

Fall Break!
Zondagochtend breng ik om half acht 's-ochtends Mia naar het pet hotel en als ik weer thuiskom is iedereen klaar om te gaan.

We moeten op het vliegveld nog even de koffers afgeven en daar gaat het mis. We hebben er 4 en de medewerker geeft ons 5 ticket labels. Ai. Een van onze koffers zal nu naar Washington gaan en hij weet niet welke. Er komt een supervisor bij en die gaat het uitzoeken. 

De tijd begint weer eens te dringen en ik ga vast met de kids door security. Daar staat een lange rij, maar vanwege Leen's status bij United mogen we in de VIP lane en mogen zelfs schoenen en jas aanlaten en hoeven ook niets uit de tassen te halen. 

Leen komt er ook al gauw aan, alles is hopenlijk rechtgezet. We halen nog gauw lunch en gaan als laatsten aan boord.

We komen aan op LaGuardia. Ik heb thuis al opgezocht hoe we bij ons appartement in midtown Manhattan moeten komen en vraag nog even waarvandaan de bus precies gaat. Als ik me weer omdraai is mijn familie verdwenen. Staan ze in de rij voor de taxi. Ja, dat gedoe met bus en metro.....roept Leen, we nemen een taxi! Nah, vooruut dan maar.

Maxine helemaal blij, want die wilde graag eens in zo'n gele New Yorkse taxi rijden. Het is overal takkedruk en eenmaal bij het appartement aangekomen haalt Leen de koffers uit de auto en bel ik met ene Fanny die ons in het appartement zal laten. Ineens een schreeuw, ik draai me om en zie nog net hoe Vic Maxine voor een auto wegtrekt. Die gek stak zonder te kijken de weg over en dat kan niet in New York. Ze krijgt een schrobbering van Vic en Leen en gaat huilen. Fanny is er inmiddels (die zal ook wel denken...) en laat ons binnen. Klein, maar een prima plek voor ons.

We frissen ons allemaal even op, poetsen de tranen weg en lopen dan naar Times Square. Onderweg zien we het Chrysler gebouw en de Empire State Building. Er zijn talloze stalletjes en winkeltjes met souvenirs. Op Times Square is enorm veel te zien en de kids kijken hun ogen uit. 

Vic heeft honger en loodst ons The Brooklyn Diner in. Dinner en WC, haha. Daarna kijken we verder rond op TS en gaan natuurlijk de grote M&M winkel in en kopen wat m&m's. 
De NHL (national hockey league) winkel is hier volgens Vic vlakbij en daar wil hij dolgraag heen. Het is helaas niet meer open, maar we beloven hier terug te komen.

We lopen het hele eind terug naar huis en al gauw gaat het licht uit. Morgen moeten we niet te laat op.

1 comment:

  1. Oh leuk dat jullie in New York zijn! Dat wil ik ook nog een keer :) Haha en ik hoor iedereen altijd over de M&M winkel :)

    ReplyDelete